دانشکده حقوق شهید بهشتی

۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

دانشگاه تکنولوژی مارا - مالزی UITM

بچه ها در این پست به معرفی دانشگاه تکنولوژی مارا - مالزی UITM و دانشکده حقوق این  دانشگاه پرداختم .امیدوارم  استفاده کنید.


معرفی دانشگاه :


دانشگاه UITM در شهر شاه عالم، مرکز استان سلانگوربا فاصله ای 45 دقیقه ای از کوالالامپور پایتخت مالزی واقع شده است. این دانشگاه با قدمتی پنجاه ساله دارای 8 کمپ دانشگاهی در سراسر مالزی، 12 شعبه و 19 کالج وابسته می باشد که در این میان به طور خاص در زمینه  رشته های گروه هنرو موسیقی، گروه حقوق، معماری، گروه ارتباطات، حسابداری و رشته های جدید مانند مدیریت توریسم و مدیریت خدمات سابقه ای بسیار عالی و برجسته از خود به جا گذاشته و هر ساله فارغ التحصیلان بسیاری را روانه بازار کار و یا جذب نهادهای پژوهشی می نماید. دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند و پذیرای دانشجویان خارجی در تمام دوره های مقاطع تکمیلی هستند.


ارزشیابی :


دانشگاه UITM در سطح داخلی و بین المللی دانشگاهی کاملاً شناخته شده است و در ایران در حال حاضر تا انتهای مقطع کارشناسی ارشد مورد ارزشیابی کامل قرار می گیرد.


امکانات و هزینه ها :


هزینه های این دانشگاه به مراتب از سایر دانشگاه ها پایین تر است و تحصیل در آن برای دانشجویان ایرانی کاملاً به صرفه خواهد بود. ضمن این که امکانات خوابگاهی و رفاهی کامل نیز در دانشگاه UITM برای دانشجویان خارجی اعم از مجرد و متاهل فراهم است. سرویس رفت و آمد از خوابگاه به دانشگاه و برعکس نیز هر 20 دقیقه یکبار قابل دسترسی است.


در میان سایر امکانات دانشگاه میتوان از گالری های بزرگ و مجهزهنری، مجموعه ورزشی کامل و مجهز با امکانات کاملاً به روز و مدرن، کتابخانه های داخلی و دسترسی به کتابخانه الکترونیک بیش از 50 دانشگاه معتبر جهان تا مراکز فروشگاهی ، کتابفروشی ها، رستوران ها و کافی شاپ های کمپ دانشگاهی نام برد.


سیستم آموزشی دوره های فوق لیسانس:


1)      فقط پایان نامه (By Research) : در این نوع سیستم آموزشی دانشجو در هنگام ارائه ی مدارک برای اخذ پذیرش می بایست پروپوزال یا طرح توجیهی پایان نامه ی دوره ی کارشناسی ارشد را نیز همراه با سایر مدارک ارائه دهد. طول دوره معمولاً 2 تا 3 ترم خواهد بود و صرفاً شامل کار بر روی پایان نامه است. البته گاهی به تشخیص استاد راهنما از دانشجو خواسته می شود که برخی کلاس ها مانند روش تحقیق را بگذراند.


2)      کلاس درس (Coursework) : در این سیستم دانشجو تعداد مشخصی واحد درسی را گذرانده و پس از انجام یک پروژه فارغ التحصیل می شود. تعداد واحد ها اعم از درس و پروژه معمولاً 36 تا 38 واحد است.


شهریه ها:


1)      کارشناسی با سیستم By Research (فقط پایان نامه) : هر ترم 1000 رینگیت


هزینه بررسی پایان نامه و دفاع از تز: 500 رینگیت


2)      کارشناسی با سیستم Coursework (کلاس درس): هر واحد درسی 150 تا 250 رینگیت (متوسط تعداد واحد های درسی برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه UiTM 36 واحد می باشد)


دانشکده حقوق


دانشکده حقوق دانشگاه UITM در سال 1968 تاسیس شده و با حضور 95  نفر عضو هیئت علمی، در حدود 1200 نفر دانشجورا در رشته ها و مقاطع مختلف در خود جای داده است. شاخه های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد حقوق و شهریه کامل دوره های آن بدین شرح اند؛


کارشناسی ارشد با ساختار Coursework (کلاس درس) در:


1) کارشناسی ارشد حقوق ( L.L.M )


2) کارشناسی ارشد حقوق ( L.L.M ) – گرایش حقوق معنوی


3)  کارشناسی ارشد حقوق ( L.L.M ) – گرایش حقوق تعاونی


4) کارشناسی ارشد حقوق ( L.L.M ) – گرایش حقوق قضایی دریاها


5) کارشناسی ارشد حقوق ( L.L.M ) – گرایش حقوق عمومی


6) کارشناسی ارشد حقوق ( L.L.M ) – گرایش حقوق تجارت


 


* دانشجویانی که برای دوره های کارشناسی ارشد حقوق و گرایش های آن پذیرش می شوند، می بایست 8 عنوان درسی (مرتبط با گرایش مورد علاقه) و 1 عنوان درس اجباری "روش تحقیق علم حقوق" را برای اخذ مدرک تحصیلی خود بگذرانند.


 


* دانشجویانی که علاقه به گذراندن پایان نامه دارند می بایست 6 عنوان درس و 1 عنوان درس اجباری "روش تحقیق علم حقوق" را بگذرانند و پایان نامه جانشین 2 عنوان درس باقیمانده خواهد بود. در این صورت دانشجو موظف خواهد بود ابتدا با راهنمایی اساتید طرح تحقیق (پروپوزال) خود را پیاده سازی نماید و در صورت تصویب آن از سوی اساتید می تواند کار روی پایان نامه خود را آغاز نماید.


 


* زمینه های معمول برای پژوهش در صورت تمایل به ارائه پایان نامه:


حقوق مادی و معنوی ، حقوق محیط مجازی ، حقوق و فناوری اطلاعات ، حقوق بین الملل عمومی ، حقوق دریاها ، حقوق قضایی ، جرم شناسی و مجازات ، حقوق تعاونی تطبیقی ، جرایم محیط مجازی ، حقوق عمومی ، حقوق تجارت ، قوانین مجازات اسلامی ، حقوق اسلامی ، حقوق محیط زیست ، حقوق اقلیت ها ، حقوق خانواده ، مباحث حقوق زنان ، مباحث حقوق کودک 


 


 

۲ نظر:

ايمان(ورودي 88حقوق دانشگاه مازندران) گفت...

سلام علیکم
مطالب کامل و جامعی بود ولی می خواستم شما رو از خبری که از ان مطلعم با خبر کنم و اونم هم اینکه چند وقت پیش در تهران و در محل هتل بزرگ تهران(سر تخت طاووس و مطهری فعلی)همایش اشنایی با دانشگاههای مالزی برگزار شد شرح حال
این همایش بماند که چه اهدافی را دنبال می کرد اما این همایش بعد از دیدار نخست وزیر مالزی با رییس جمهور دولت خدمتگزار در تهران برگزار شد .این همایش بیشتر اغراض سیاسی رو دنبال می کرد تا به دنبال معرفی دانشگاههای مالزی باشد ومعلوم نشد که این همایش چه دستاوردی داشت و معلوم نشد که در مقابل این ما نیز چه چیزی به دست اوردیم ولی این را بدانید که در حال حاضر تنها مدرک دانشگاه um توسط وزارت علوم تاييد شده است با اين حال شما مي توانيد با همين هزينه تحصيلي در دانشگاه معتبرتر به تحصيل بپردازيد.
در مورد نظرتون در مورد وبلاگمون ممنونم اما اين مشكل پيش از ايجاد وب نيز پيش بيني شده بود اما به دليل احترام قايل شدن به نظرات ديگران مورد قبول واقع نشد
يه پيشنهاد هم براي شما دارم و اون اينكه اين فيلتر رو براي ثبت نظراتتون برداريد چون در اكثر وب ها ثبت نظر براي ازادي ابراز عقايد امري ضروري است.موفق و پيروز باشيد

محمد گفت...

موافقم با نظر عاطفه...مرسی نرجس..اشکان منتظریم!!!!!