دانشکده حقوق شهید بهشتی

۱۳۸۸ اسفند ۱۵, شنبه

درد دل آخر سال من!!

خب دوستان عزیز!


ما الان ۶ماهه که دانشجوی حقوق هستیم.این سوالو می خواستم همون اوایل ترم بپرسم اما باید صبر می کردم که یه ذره وارد حقوق بشین تا بتونین با بصیرت(توجه کنین سوال خیلی فلسفیه!!)جوابمو بدین!...


و فایده ی این صبر این بود که من الان خیلی خیلی به جواباتون به این سوال نیازمندم تا شاید کمی روحیه بگیرم!دوستان دقت کنین جواب این سوال الان برام از جواب سوال فلسفی"اول مرغ بود یا تخم مرغ؟"هم حیاتی تره!دیگه خودتون به عمق فاجعه پی ببرید!چون خیلی نسبت به رشته مون بی انگیزه شدم و علت قیافه ی ۶ در ۴ این روزای منم همینه!پس جوابای جدی بهم بدین:


انگیزه تون از انتخاب حقوق چی بود؟و الان به چه امیدی دارین ادامه ش میدین؟


۱)به رتبه تون می خورد انتخاب کردین!(ما نریم حقوق کی بره؟!)


۲)بخاطر اسمش!کلی کلاس داره!فکرکن حقوق شهید بهشتی میخونی!کم چیزی نیست!تا ۴سال آینده پرستیژت تو فامیل و در و همسایه تامین شده س!


۳)از همون عنفوان نوزادیت عزمت رو جزم کرده بودی که بیای حقوق بخونی و دکتری بگیری و استاد دانشگاه شی!


۴)اولین بار که زبون باز کردی به جای مامان و بابا از دهنت حقوق و قاضی و وکیل زد بیرون!


۵)به دلیل کاملا منطقی و موجه کور کردن چشم همسایه که قبولی بچه ش تو رشته ی آبیاری گلهای قالی در دانشگاه آزاد واحد بشاگرد رو کلی به رخت کشیده بود!


۶)این آرزوی همیشگی مامان بابات بود که بیای حقوق بخونی!تو هم بچه ی حرف گوش کن.خلف...!


۷)فکر می کردی تو بازار کارش دارن حلوا خیرات می کنن!


۸)اصلا کلا عشق حقوق بودی!همین جوری برا قشنگی!


پ.ن:بچه ها درسته که من این سوالات رو خیلی جدی مطرح نکردم اما موضوع برام خیلی جدیه خواهش می کنم جوابای درست حسابی بدین تا منم یه کم انگیزه و روحیه بگیرم.بیاین به داد دل همکلاسی عزیزتون برسین!بیاین شب عیدی یه توشه ای واسه آخرتتون بفرستین!تا کی فقط به فکر ترقه و خرید عیدین؟یک نفر این جا دارد می سپارد جان!هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم!کفشهایم کو؟چه کسی بود صدا زد شیوا؟...

۳ نظر:

محمد حسين گفت...

گزينه ها طنزن اگه بايد به طنز بگيم كه انگيزه ي من شماره (7) هست.
اما اگه جدي تر بخواد مطرح شه حقوق رو در علوم انساني تنها رشته اي هست كه ميشه يافت كه در آن هم پول و هم حرومي هست هم پول و هم حلالي!!!
و چون نقطه ي مشترك اين دو پول هست و مردها موظف به آوردن درامد به خانه هستن و... اما اين به منزله ي عدم درامد خانمها نيست، گرچه امروزه زنها هم كسب درامد دارند اما اين درامد متعلق به خود زن و خودش هست و .... .
و اين قصه سر دراز دارد

باقر گفت...

من صرفا به خاطر رتبه ام بود که حقوقو انتخاب کردم.(مانریم حقوق کی بره؟) ولی الان فهمیدم که علاقه مهمترین چیزه.با گذشت این چند ماه هنوز علاقه ای به حقوق پیدا نکرده ام.

محمد حسین گفت...

وعده ی ما سال 88 دانشکده حقوق بهشتی!

مرسی درستش هم همینه.
شما درست اومدی
فایده ی این رشته همین بس که زنان حقوق خودشون رو بشناسن! تازه اگه دوس داشتن و وارد کار هم شدن مطمئنا لذتی دو چندان داره.
موقعیت کار با موقعیت درس خیلی متفاوته! اگرچه روح کاری این رشته برای هر خانوم و یا آقایی مناسب نیست اما باز هم خوش اومدین به آرزویی که منتظرش بودی.