دانشکده حقوق شهید بهشتی

۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

این وبلاگ سیاسی نیست

 عضو این وبلاگ شدم تا .....


افلا یتدبّرون القرآن ام علی قلوبٍ اقفالها؟؛ آیا به آیات قرآن نمی اندیشند یا مگر بر دل هایشان قفل هایی نهاده شده است.»


هر کسی آزاد است مگر این که آزادی دیگران را سلب کند.


سلام دوستان عزیز


   این وبلاگ راساختیم تا نظرات شادی ها و غم هایم را با کسانی به اشتراک بگذارم که قرار است ۴ سال از بهترین سالهای عمرمان سالهای پا گرفتن عقایدمان را با هم و در کنار هم بگذرانیم..


  دوستان نباید  به وبلاگ فقط به دید محلی برای بازی و خنده نگاه کرد.به قول یکی از دوستان ناسلامتی ما قشر فرهیخته جامعه هستیم پس وبلاگمان هم باید این فرهیختگی را در خود نشان دهد.اصلا منظورم این نیست که مطالب وبلاگ جالب و زیبا نیستند حداقل این مطالب برای نویسنده آن جالب است پس بهتر است ما هم به نظر هرکسی احترام بگذاریم و از او سپاسگذار باشیم.ولی خیلی از این مطالب مضامینی طنزگونه دارند و برای خنداندن نوشته شده اند.اما عزیزان شادی و غم دومفهوم مکمل هستند به اندازه ای که غم وارد زندگیمان شود شادی از آن بیرون خواهد شد . خیلی از غم هایمان حاصل سکوت خودمان در برابر شرایط ناراحت کننده است.شادی و غم هر دو ازمیان رفتنیند ولی شادیها زودگذرترند.اگر میخواهیم شادیهایمان همیشگی باشند راحت ترین کار جلوگیری از ورود و ایجاد اوضاع ناراحت کننده هستد.اگر از وضعیتی ناراحت هستیم و در مقابلش سکوت کنیم حاصلش غم و اندوه است.پس بهتر آن است که سکوتمان را بشکنیم و آن را نقد کنیم البته نه مغرضانه.حداقل دلمان که خنک خواهد شد.اگر اشتباهات را نقد نکنیم آنها ما را نقد میکنند. این گونه است که قدرت عمیق اندیشیدن را از دست خواهیم داد آن هم در دوران یادگیری آن و آنگاه در زندگیمان رفوزه خواهیم بود. 


   کجا بهتر از وبلاگمان تا راحت تر بتوانیم اختلاف نظرهایمان را حل کنیم و آنها را رودررو مطرح کنیم تا قدرت حل اختلافات و مسایل زندگیمان بالاتر رود تا پتروس و دهقان فداکارمان همان افراد قدیمی باشند.


  دانشجو نشده ایم که فقط درسهای سنگین تر و تخصصی تر بخوانیم(اینها ویژگی دوران دانش آموزیمان نیز بود) دانشجو رسالت مهم تری بر عهده دارد باید به فکر بهبود اوضاع باشد نه این که از کنار خیلی از مسایل به سادگی عبور کند و دم نزند.باید در این دوره تمرین زندگی و مسئولیت پذیری کرد اگر بخواهیم در زندگیمان هم این گونه از کنار دغدغه هایمان بگذریم که فاتحه. نکت آخر اینکه بچه ها خواهشا وبلاگ را سیاسی نکنید .....ما مطلب سیاسی را حذف می کنیم


           اگر به نظرتان تلخ بود به شیرینی خودتان ببخشید.


                                    

۳ نظر:

عاطفه گفت...

کاملا موافقم بلوط................بچه ها باید کم کم راه بیفتند

n گفت...

به نظر من چون همینطور که خودتان گفتید رشته ما حقوق است وناسلامتی ما اقشار فرهیخته جامعه هستیم پس حق اظهار نظر در همه مسایل حتی سیاسی را داریم (البته لازم به ذکر است که اینها همش شعاره وبه قول دوستمون کی جرئت اظهار نظر داره).

سارا.ح گفت...

تو رو خدااااااااا هیچ وقت هییییییییییییییییچ وقت دیگه ,نگین فلان قشر فرهیخته و نخبه و روشنفکرند و فلان قشر نیستند
نکنید این کارو با بقیه...با خودمون